De zeehaven als werkgebied ‘Mainport Rotterdam’

Wie aan Beens Groep denkt, ziet al gauw het gele equipment voor zich langs oevers en kades. Minder bekend zijn de Beens-activiteiten in de grote zeehavens. Toch voelen we ons ook in werkgebie

In Vlaardingen heeft Beens Groep de upgrade van de afmeervoorzieningen gerealiseerd voor de alsmaar groter wordende zeeschepen van Romij Tank Storage. Het overslagbedrijf handelt in plantaardige en dierlijke oliën en vetten. Om verder te kunnen groeien, heeft zij Van Hattum Blankevoort opdracht gegeven om de overslagcapaciteit uit te breiden. Beens Groep heeft hierbij de afmeervoorzieningen voor haar rekening genomen.

Uitdaging zit in de deadlines
“Beens Groep heeft voor dit werk specialistisch materieel en veel kennis en ervaring in huis”, vertelt commercieel directeur Martin Boom. “Bovendien weten we dat je met goede communicatie veel kunt bereiken. De klanten van Romij zijn dus al in een vroeg stadium op de hoogte gesteld van de komende werkzaamheden.” Het werk moest in drie tijdsvakken van twee weken worden uitgevoerd. Een goede samenwerking, communicatie, transparant werken en een realistische tijdsplanning zijn een noodzaak.

Prefabriceren
Om de beloften waar te maken, heeft Beens Groep het werk verricht met een dubbele set funderingsequipment. Daarnaast zijn de topsecties van de tros-en afmeerpalen geheel geprefabriceerd. Dit leverde op de werkvloer een aanzienlijke tijdsbesparing op en dus minder hinder voor de omgeving. Er werd uitsluitend gewerkt bij hoog water, als de kades optimaal bereikbaar zijn.

Meer actueel

DUIK OP 8 JUNI IN DE WERELD VAN BEENS TIJDENS DE DAG VAN DE BOUW

DUIK OP 8 JUNI IN DE WERELD VAN BEENS TIJDENS DE DAG VAN DE BOUW

Op zaterdag 8 juni 2024 vindt de zeventiende Dag van de Bouw plaats. Bouw- en infrabedrijven stellen op die dag met trots hun bouwplaatsen open voor het Nederlandse publiek. In samenwerking met de gemeente Utrecht en Gebr. de Leeuw B.V. neemt ook Beens Groep deel. We verwelkomen u van 10.00 tot 15.00 uur aan de Oudegracht 167 en de Kromme Nieuwegracht in Utrecht. Daar vertellen en tonen we je alles over ons herstelwerk aan de eeuwenoude Utrechtse grachten.

Lees meer
Werkschip MS Karst draait volledig op groene waterstof

Werkschip MS Karst draait volledig op groene waterstof

Ons werkschip MS Karst loopt, of liever gezegd vaart, sinds vorig jaar op groene waterstof. In 2023 hebben we de dieselmotoren voor de aandrijving door elektromotoren vervangen. Dat is op zich niet zo bijzonder, maar de voedingsbron van de accu’s van het schip en de bijbehorende kraan is wel uniek. Die accu’s worden namelijk gevoed vanaf ons Drijvende Waterstof Laadstation (DWL) en dat maakt de MS Karst 100% emissieloos in de hele werkcyclus.

Lees meer
arrows-right betekenisvol betrokken bekwaam eerste-kennismaking facebook gesprek linkedin mail plaats solliciteren soort-werk telefoon tweede-kennismaking whatsapp welkom-bij-de-familie